grupodebicicleta.reismee.nl

De finish in het zicht

19 mei 2019 van Zambujeira do Mar naar Lagos 65 km en bijna 700 hoogtemeters.

Na het ontbijt, dat door de bewoners van kamer drie wat ongemakkelijk moet hebben aangevoeld, was het eerst tijd om wat onderhoudswerkzaamheden aan de fietsen te verrichten. De achterband van de fiets van Rob bleef langzaam leeg lopen en het was handiger om er een nieuwe binnenband in te leggen. Toen we toch bezig waren hebben we maar meteen de remblokjes vervangen van mijn voorrem en die van Rob. Met enige vertraging en na nog een fotomomentje bij de prachtige kust verlieten we het leuke plaatsje om koers te zetten naar Lagos aan de zuidkust van Portugal. Dat verliep in eerste instantie via een kilometers lange licht stijgende weg. Ondanks dat de weg slechts met 2 á 3% oploopt heb je toch het idee dat er meteen al hard gewerkt moet worden. Al vrij snel werd duidelijk dat Rob het tempo vandaag moeilijk kon volgen omdat hij last kreeg van een opspelende knie. Daar heeft hij al langere tijd last van en inmiddels heeft hij besloten om zich daar in het najaar voor te laten behandelen. Laten we hopen dat hij daarna weer jaren verder kan zonder pijn in zijn knie. Al met al heeft dat ons doen besluiten om de route naar Lagos wat af te korten. De variant via Vila do Bispo zou ongeveer dertig kilometer extra fietsen betekenen en dat leek ons voor vandaag geen goed idee. Na toch nog het nodige en af en toe pittige klimwerk, kwamen we redelijk vroeg in de middag aan in de toeristische kustplaats Lagos. Hier hebben we onszelf getrakteerd op wat welverdiende consumpties en later, na een rondje slenteren door het stadje,een geweldige maaltijd bij een leuk Italiaans restaurant. De laatste maaltijd met z'n drietjes want morgen fietsen we het laatste stukje naar Albufeira waar Janneke ons opwacht.

Voor nu laten we het even hierbij.

Hartelijke groet van Rob, Gerard en Hans

Hans

Hé Rob, nu wel volhouden. Je bent er bijna. Hopen dat het geen probleem geeft met de Alpe d'huzes! Sterkte!

Hans

Prachtige tocht en dito verhalen. Petje af voor de sportieve prestatie en het literaire werk.